שבוע עמוס היה לנו. נודע לנו כי פרננדו אלונסו לא ישתתף במרוץ מונאקו האכזרי כדי להשתתף בפעם הראשונה שלו בקריירה במרוץ האינדי-500, ושאותו יחליף ג'נסון באטן! אבל בואו ונתרכז במרוץ בחריין עצמו. סבסטיאן וטל זכה במרוץ השני שלו העונה והשאיר את לואיס המילטון במקום השני, הן במרוץ עצמו והן בטבלת הנהגים המובילים. בוטאס, שזינק מהפול-פוזישן, סיים שלישי, והאכזבה של הערב היא הפרישה של מקס ורסטאפן בגלל שגיאה בבלמים שלו.
מהלך המירוץ:
המירוץ התחיל מצוין לטובת סבסטיאן וטל. בפנייה הראשונה של המירוץ הוא עקף את לואיס המילטון ועלה למקום השני. לעומתו, דניאל קוויאט, שהמזל לא עומד לצדו מפתיחתה של שנת 2017, ירד פעמיים מהמסלול בסיבוב הראשון וירד למקום ה-18. בוטאס, שפתח את המרוץ מהמקום הראשון, נותר שם, אך כעת וטל נמצא לו על הזנב ונראה כיצד הפיני יצליח להחזיק מעמד. אמרנו שהמירוץ התחיל מעולה לוטל, אבל לואנדורן הוא בכלל לא התחיל. תקלה טכנית במכוניתו מנעה ממנו מלהשתתף במרוץ השלישי של העונה. מה שכן, כל נהג שפתח את המרוץ שרד את הסיבובים הראשונים. זה חידוש מרענן.
בסיבובים הראשונים של המירוץ, החמישייה הראשונה הייתה צמודה מאוד והנהגים של מרצדס היו נתונים תחת לחץ. מצד אחד, בוטאס שבמקום הראשון נאלץ להתמודד עם וטל שנמצא במקום השני, המילטון במקום השלישי החזיק את שני חברי קבוצת רד-בול, מקס ורסטאפן ודניאל ריקרדו. בסיבוב השמיני, ראיקונן עוקף את פליפה מאסה ועולה למקום השישי, ומתקרב לחבר'ה מקדימה. אבל האקשן התחיל בסיבוב התשיעי. סטרול נכנס לפיט בגלל פנצ'ר באחד הצמיגים, וקווין מגנוסן פרש מהמרוץ בגלל תקלה טכנית במרוץ. המכונית שלו פשוט יורדת מהמסלול והוא הפורש הראשון של מרוץ בחריין… חבל.
בסיבוב ה-11, פרארי עושים מהלך מעניין כשהם מכניסים את מספר 5, סבסטיאן וטל, לפיטס ומחליפים לו את הצמיגים לסופר-סופטס. מה שאומר שהוא יצטרך לחזור להחליף צמיגים לפחות עוד פעם אחת במהלך המרוץ. טקטיקה מאוד מעניינת. התגובה של רד-בול למהלך הזה הוא לעשות את אותו הדבר. מקס ורסטאפן החליף את הצמיגים וחזר למסלול. אבל איזו דרמה! בקושי עברו מספר פניות מהרגע ש-"נהג היום" של מרוץ סין חווה בעיה בבלמים ופרש מהמרוץ! המירוץ נמשך כרגיל, וגם ראיקונן נכנס להחליף גומי, אבל החבר'ה שמחליפים לו אותם עשו זאת ארוך מהרגיל.
בסיבוב ה-13, הדרמה ממשיכה! טעות קשה של סטרול שלא ראה את סיינץ נכנס לפנייה לידו, והטעות הזו גורמת לשניים לפרוש מהמרוץ! המכונית הלבנה של סטרול הושבתה מאמצע המסלול, וזה מאלץ את מכונית הבטיחות לצאת לכביש. שלושה מרוצים שבהם סטרול השתתף, את שלושתם הוא לא סיים עדיין. מה יהיה? קבוצת מרצדס מנצלת את מכונית הבטיחות כדי להכניס את שני נהגיה, ביחד, להחליף את הצמיגים. האם זה יכול לנצח לחצים הכסופים את המרוץ?
ריקרדו התחיל להתלונן על הצמיגים שלו ושהם לא מספקים את הסחורה. בגלל כך, הוא יורד הישר מהמקום השלישי למקום השישי. שלושה סיבובים לאחר מכן, בסיבוב ה-20, הדרמה רק ממשיכה, כאשר המילטון נסע לאט מדי בפיט סטופ ומאט את ריקרדו, ולכן הוא מקבל עבירה של 5 שניות! וטל חייב לנצל זאת. קימי ראיקונן חוזר למקום הרביעי כאשר הוא עוקף את פליפה מאסה, והמילטון, עם העבירה והחשש שהוא לא יוכל לעמוד בקצב של וטל עם הצמיגים שלו, מחליט סוף סוף לעקוף את בוטאס ולצאת למרדף אחר המקום הראשון.
בסיבוב ה-32, המילטון נמצא רק 4 שניות מאחורי וטל, כאשר ידוע שהגרמני חייב להיכנס ולהחליף גומי פעם נוספת. בידיעה זו המילטון יחזור למקום הראשון, אבל האם הוא יצליח להחזיק את הסופטס שלו עד הסיום? כנראה שלא. מה שכן, אנחנו עומדים לקבל סיומת טובה למרוץ. ואל תשכחו את בוטאס! בכל זאת, הוא פתח את המרוץ מהפול פוזישן.. סיבוב חלף, ומספר 5 נכנס לפיטס, יצא במקום השלישי, והשאיר את הבריטי להוביל את המירוץ. אבל כאשר בסיבוב ה-36 הוא הצליח לעקוף את ראיקונן, הוא קבע את הסיבוב המהיר ביותר של המירוץ וצמצם את הפער מהמקום הראשון לרק 14 שניות.
בסיבוב ה-42, הגיע הזמן של המילטון להחליף את הצמיגים שלו, וכאשר הוא יוצא, הוא מגלה שכרגע הוא נועל את הפודיום וידידו הגרמני מוביל את המירוץ. במצב כזה, שבו נותרו רק 15 סיבובים למירוץ, הסיכוי של לואיס לסיים ראשון הוא כמעט אפסי. אבל שני סיבובים חלפו, והמילטון קבע את הסיבוב המהיר ביותר והוא קרוב 3 שניות לעקוף את חברו לקבוצה ולטרי בוטאס. בסיבוב ה-46, הוא עשה זאת, וכעת נותרו לו 11 סיבובים לעקוף את וטל.
הוא אמנם הצליח לצמק את הפער ל-6.6 שניות, אבל הוא לא הצליח למנוע מוטל מלזכות במרוץ בחריין! זהו המרוץ השני שבו הגרמני זוכה בו השנה, ובעקבות ניצחון זה, הוא חוזר למקום הראשון בטבלת הנהגים עם 68 נקודות לעומת 61 של לואיס המילטון. כמו כן, גם בדירוג הקבוצות, פרארי חוזרת למקום הראשון! איזו עונה!