עקבו אחרינו

ללא קרדיט

תוכנית הלימודים המותאמת לשחקניות באקדמית אונו ממשיכה לשנה שניה

עם חמש שחקניות שלומדות לתואר ראשון באקדמית אונו ממשיכים לשנה שניה ונותנים לשחקניות מלגה כפולה. עומרי אפק מייסד התוכנית: ״מאוד מאוד מקווה שהשחקניות בישראל ‫יבינו שיש להן בית אקדמי, ‫המעטפת והמלגה שהן יקבלו באונו, ‫והיחס האישי, ‫זה משהו שהן לא יקבלו באף מקום, ‫ואנחנו נעזור להן להגשים את עצמן, ‫גם מחוץ לכדורגל, ‫שזה לא פחות חשוב״. רעות רווחה: ״חבל שלא ידעתי על המסלול הזה קודם, ממליצה לכולן להתחיל״

הצטרפו לניוזלטר

תוכנית היום שאחרי כוללת 150 שחקנים ומאמנים אומר עומרי אפק מייסד התוכנית בקריה האקדמית אונו. מטרת התוכנית היא לדאוג לספורטאים שיסיימו עם תואר ביד שיהיה להם ליום שאחרי הפרישה.

״הפרויקט הזה קם, הקמנו אותו, כי לשחקנים בארץ לא היה מי שיבנה להם בעצם מסלול ומעטפת, שיוכלו לדאוג לעצמם להיום שאחרי.  והיום כבר יש 150 שחקנים ומאמנים, תכף נגיע לזה לשחקניות, שסיימו תואר, ו-150 שחקנים ומאמנים פעילים כרגע שעושים תארים, חלקם כבר תואר שני״.

״ייצרנו מעטפת מאוד-מאוד ברורה ששחקנים ומאמנים יודעים שאם הם רוצים לשלב בין לבין ושמישהו ילווה אותם וידאג להם וינהל איתם את התואר ביחד והם יקבלו את העזרה ואת כל הדברים מסביב, אז יש להם כתובת״ אומר אפק. 

״אני חושב שאצל השחקניות, בשנה האחרונה, שחלק מזה גם היה מה שאתם פרסמתם בשנה שעברה, בעצם היה הפידבק הראשון שלנו לייצר בעצם איזשהו שינוי והבנה שיש את זה גם עבורן, שזה דבר מאוד-מאוד חשוב. ושנה שעברה, זאת אומרת, אם אני אקח את זה ששנה שעברה בכלל לא למדו ופתאום עכשיו יש את מיטל שרעבי שנרשמה ורעות רווחה וגיל חבצלת וזוהר כהן וקרן אור אדרי, זאת אומרת, יש כבר 4-5 שחקניות שכבר בפועל מסיימות שנה ראשונה״.

קרן אור אדרי, מתחילה שנה שניה (צילום: שאול גרינפלד)

גם לא כולן הולכות באותו המסלול, יש שהחליטו שהן הולכות לחינוך וניהול ספורט, ואחת שהלכה לנדלן, ‫ויש כל מיני אפשרויות, ‫אנחנו מתאימים את המסלול ‫בהתאם למה שהן יכולות ואוהבות. ‫אם מישהי רוצה, למשל, ‫רואה את העתיד שלה, ‫בחינוך, בניהול, או מישהי שרוצה משפטים, ‫או נדלן או דברים אחרים, ‫אז אפשר להתמקד גם בזה. כל המסלולים פתוחים בפניהם.

הדבר החשוב שהן צריכות לדעת ‫זה שיש בעצם מישהו שמבין ‫שיש להן קריירה לשלב ביחד עם הלימודים, ‫וצריך לנהל את זה, ‫והן יכולות פתאום לעבור משנה לשנה ‫בין קבוצה לקבוצה, ‫וזה אומר גם אולי מתי האימונים, ‫גם איפה היא גרה, ‫גם האם היא צריכה לקחת ‫עוד עבודה חוץ מהכדורגל. 

אני חושב שבעצם ‫מה שהן מקבלות אצלנו זה, ‫ברמה הזאת הוא ‫קודם כול כלים ישומיים לחיים, ‫ולאו דווקא להגביל אותם, ‫רק להיות מורה לדוגמא. ‫זה נותן להן גם אפשרויות נוספות, ‫ובאמת צוות שמלווה אותן  ‫בהתחלה עד הסוף, זאת אומרת, ‫זה לא לבוא להירשם ולהסתדר, ‫אלא כל ניהול הנושא, ‫איך עושים את זה ביחד. יותר מזה, ‫המכללה לקחה פרויקט ‫את נושא הכדורגלניות ‫ונותנת אפילו מלגה כפולה. ‫שחקניות הכדורגל מקבלות ‫מלגת לימודים כפולה מטעם המכללה ‫בגלל שזה פרויקט ששמנו אותו בראש סדר. מבחינת תשלום בפועל, אם גברים מקבלים 10% מלגה הן מקבלות כפול מסביר אפק.

 

לקחנו את זה בתור פרויקט, ‫וכבר בשנה הראשונה יש לנו ‫חמש שקחניות שלומדות מהטופ של הכדורגל, ‫ואנחנו מאוד מאוד ‫היינו שמחים להמשיך את המגמה הזאת.

 

על הסיבות שהביאו אותו להקים את הפרויקט אומר אפק: ״בתור מישהו שראה שחלק גדול ‫מהשחקנים ברגע שהם מסיימים ‫אבל אין להם את הכישורים וככה הם יקבלו ארגז כלים, ‫מה לעשות בהמשך. ‫אתה בתור מי שמתעסק בכדורגל, ‫אתה לומד להעריך את עצמך ‫כל החיים כדורגלן, ‫ופה אתה מקבל את הכלים ‫להעריך את עצמך גם בתור בן אדם, ‫מה היכולות שלך בתור בן אדם? ‫האם אתה איש ניהול, האם אתה איש חינוך, ‫האם אתה איש שמתאים בכלל לעולם ‫המשפטים, אולי לנדלן, ‫אתה לומד לדעת במה אתה טוב, ‫ומה מעניין אותך, ‫ובמה אתה יכול לעשות ‫לא פחות טוב ממה שעשית במגרש. ‫אבל בשביל שזה יתקיים, ‫אתה צריך שיהיה מי שילווה אותך בתהליך הזה, ‫כי זה מה שתמיד גרם לשחקנים, ומאמנים ‫להתרחק מלימודים אקדמאיים. אנחנו עוזרים אם זה בבניית תוכנית הלימודים, ‫אם זה בעזרה של הלימודים עצמם, ‫אם צריך מישהו חונכים, ‫אם זה ברמת העזרה באנגלית, ‫אם זה ברמת העזרה בסמינריונים, ‫בכל דבר שצריך לנהל את התואר ‫כדי שהם יצליחו, ‫אנחנו מייצרים מעטפת״. 

בגלל זה המלגה של הכדורגלניות, שהיא כפולה, ‫היא בעצם מהלך מאוד מאוד חשוב ‫ואני חושב שגם יש פה אמירה מוסיף אפק. ‫הגאווה הכי גדולה שלי זה שיצרתי משהו שאתה עושה אותו ‫שהוא גם עבודה אחרי הכדורגל, ‫אחרי שהיית שחקן, ‫שהוא גם ‫מייצר ערך לאנשים, ‫זה באמת משהו שזה לא מובן מאליו, ‫מבחינתי אני רואה את זה ברכה. אני מאוד מאוד מקווה שהשחקניות בישראל ‫יבינו שיש להן בית אקדמי, ‫המעטפת והמלגה שהן יקבלו באונו, ‫והיחס האישי, ‫זה משהו שהן לא יקבלו באף מקום, ‫ואנחנו נעזור להן להגשים את עצמן, ‫גם מחוץ לכדורגל, ‫שזה לא פחות חשוב״.

 

מי שמתחילה שנה שניה היא רעות רווחה, שחקנית קרית גת. רווחה מתחילה שנה שניה בחינוך וחברה עם התמחות בספורט. ״הגעתי לזה במקרה מספרת רווחה, אני חושבת שהייתה כתבה על הילי שלום, שגם היא הייתה בתוכנית הזאת, היא למדה בקמפוס בירושלים, אם אני לא טועה, והפנו אותי לעומרי אפק. דיברתי איתו והבנתי שבאמת אחרי שכל השנה שלפני כבר מאוד בער בי ללמוד ודיברתי עם כל מכללה הבנתי ששום דבר לא הסתדר לי עם הכדורגל ואני צריכה לבחור. עד שהגעתי באמת לעומרי אפק והבנתי שזה המקום בשבילי, גם התואר זה משהו שבתור מי שלא רק בכדורגל, מאוד אוהבת ספורט, זה בכלל תפס אותי ובאמת הוא סיפר לי הכול על התוכנית, הוא הסביר לי מה הולך להיות, בחרתי משתי אופציות, את השעות שהכי יתאימו לי מבחינת הכדורגל וזהו והתחלתי ללמוד״.

רווחה במדי קרית גת (צילום: שאול גרינפלד)

 

״באמת היו לי פעמים משחקים וזה ושינויים בימים ושינויים בשעות, גם שנה שעברה הייתה בעיה עם המגרש בקרית גת והיינו צריכות להתאמן בשתיים וחצי אז באמת עזרו לי ודיברו עם מי שצריך וגם אם פספסתי שיעורים, אף אחד לא בא אלי עם אצבע מאשימה וממש ממש תמכו בעניין, ככה שהצלחתי באמת לשלב את גם את הכדורגל וגם את הלימודים ובלי להרגיש שאני מפספסת משהו. גם קיבלתי מלגה מאוד משמעותית שבאמת זה עוד סיבה למה להתחיל את התואר, והאמת שהתבאסתי כבר שלא ידעתי על זה מלפני״.

״אם הייתה לי את האופציה להכיר את התוכנית הזאת שלוש שנים קודם וכבר להיות עם תואר ביד ואפילו להתחיל את השני הייתי עושה את זה אומרת רווחה, כי ככל שאני מתבגרת, אני מבינה שאין מה לעשות, אנחנו במקצוע שהוא גם הוא לא יכול להיות העיקרי שלנו כי אנחנו צריכות לעשות עוד משהו, וגם הוא לא לכל החיים. ואף אחד לא אמר לי, תלכי, תלמדי, זה הכול אני כי באמת אני מבינה את זה עם עצמי, זה חשוב, וזה מקום שבאמת נותן לך את המקום לעשות את שניהם. גם אם יש לך בעיות עם אימונים והשעות, אז באמת אני מאוד ממליצה את זה״.

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
escort