אז איזה רכב טוב יותר? מרצדס או פרארי? אם תשאלו את נהגי הפורמולה 1 התשובה לא תהיה ברורה ב-100%. השאלה הנוספת היא האם זהו הכלי או משתבמש בו שיוצרים את התוצאה הסופית, גם כאן הקולות ידברו באופן שהוא לא חד-משמעי. כנראה זהו שילוב של שני הפרמטרים ויחד עם קמצוץ מזל, זה מה שיוליד בסוף נובמבר את אלוף הפורמולה 1 הטרי. עם כל הכבוד לולטרי בוטאס התועלת היחידה ממנו היא עוד נקודות למרצדס במאבק על אליפות היצרנים שכן הוא כבר במרחק של כ-40 נק' מסבסטיאן פטל, האיש החם של פרארי. למען האמת, נהיגה חסרת טעויות של בוטאס עד סוף העונה יחד עם מעידות של אותו פטל ושל חברו לקבוצה של בוטאס, לואיס המילטון, עוד יכולה להעניק לפיני את התואר אבל זה נשמע דמיוני נכון לעכשיו בזכות העובדה שהצמד הנ"ל לא מרבה לטעות או לפזר נקודות במתנה על המסלול, מה שמשאיר את המאבק הזה לדו-ראשי.
פטל והמילטון זכו בארבעה מירוצים כל אחד העונה את השלושה שנותרו הם "העניקו" לבטואס (פעמיים) ולדניאל ריקיארדו, שני הנהגים הבאים בתור בטבלת הדירוג של ה-"טייסים" האלה. בדרך כלל, אם אחד מהם (המילטון או פטל) סיים ראשון אז השני סיים מיד אחריו למרות שהיו פעמיים יוצאות דופן שבהן אחד מהם סיים ראשון והשני רביעי ואחד מהם ראשון והשני שביעי, כן בדיוק בסדר הזה, פעם אחת לכל אחד, שזה בעצם אומר שעד כה הם בשוויון נקודות, אז איך פטל מוביל? אבכן זה מגיע בדמות הדברים הקטנים יותר. 14 הנקודות יתרון שפטל יצר מהמילטון הן בדמות שני סגנויות בזמן שהבריטי בדיוק פספס את הפודיום (6 נק' הבדל בכל פעם) ועוד יתרון של 2 נק' בזכות סיום במקום הרביעי כשהמילטון סיים חמישי. כלומר, המיטון חייב להתחיל לצבור פודיומים בקצב מטורף עדי להדביק את הפער מפטל הנפלא שפשוט לא נותן, תרתי משמע, שיעקפו אותו בסיבוב. הטיול העולמי של הנהגים ימשיך מבלגיה (מחר) ויסתיים באיחוד האמירויות בנובמבר. 9 מירוצים לסוף, פער 14 נראה אמנם קטן ביותר אבל סמכו על פטל שהוא יגרום לזה להיראות מעשה בלתי ניתן להשגה כאשר ימשיך לצבור ניקוד פטנסטי לאורך המירוצים. מי יודע, אולי דווקא בוטס יהיה האיקס פאקטור שיצליח לעזור לחברו לקבוצה המילטון להתגבר על הגרמני, מה שבטוח שמשעמם לא יהיה.
מבחינת היצרנים אגב, מרצדס ביתרון שכן חברו לקבוצה של פטל, קימי ראייקונן, מדשדש לו במקום החמישי ברשימת הנהגים והמאבק שם הרבה יותר צמוד.