ליגת העל: מכבי ת"א ניצחה את מכבי חיפה במשחק הראשון ביניהן בליגה

photo_2024-10-19_20-50-02
Facebook
X
WhatsApp

"משחק העונה" במגרש נייטרלי. לא נעים, אבל זו הייתה המציאות שפגשה אותנו הערב באצטדיון "טדי" בבירת ישראל כשמכבי ת"א אירחה את מכבי חיפה, עקב הגבלות פיקוד העורף, מחוץ לבלומפילד. אם לקחת בחשבו ןאת העובדה שמוקדם יותר המשחק בין בני סכנין לבית"ר ירושלים נדחה לחלוטין ושני המשחקים הנוספים (הפועל חיפה מול טבריה ובני ריינה מול קרית שמונה) שוחקו ללא קהל, אפשר להגיד שבמצב הנתון, עוד "יצאנו בזול".

בחזרה למשחק עצמו, המארחת עלתה עם רועי משפתחי בין הקורות כשרביעיית ההגנה מורכבת מטייריס אסאנטה, נמניה סטואיץ', רז שלמה ואופיר דוידזדה, הקישור הורכב מהקפטן דור פרץ, גבי קניקובסקי ואיסוף סיסוקו ושלישיית ההתקפה כללה את הנרי אדו, אלעד מדמון ואושר דוידה.

אצל הירוקים עלה שריף כיוף בין הקורות, שלישיית בלמים שכללה את עבדולאי סק, אלכסנדר סירוטה ופדראו שיחקה לפניו, בקווים עלו ויטל אנסימבה בשמאל ודולב חזיזה, ששימש היום כקפטן, בימין כששלישיית הקישור כוללת את עלי מוחמד, מוחמדי ג'אבר ואיתן אזולאי כשבחוד דיא סבע ודין דוד.

מחצית ראשונה:

כבר אחרי 6 דקות משחק אלעד מדמון עצר מתפרצת ירוקה והכשיל את דיא סבע, מהלך שזיכה אותו בכרטיס צהוב. את הכדור החופשי סבע שלח באומנות לכיוון השער אבל נעץ אותו במשקוף, לאנחת רווחתו של רועי משפתי.

אחרי עוד מספר גישושים משני הצדדים, בדקה ה-16' הגיע השער. התקפה צהובה לא הורחקה טוב על ידיה הגנת מכבי חיפה ועלי מוחמד בפרט שאולי ספק ביצע עבירה ברחבה על דור פרץ אבל עוד לפני שהספיקו לדרוש את הפנדל הכדור הגיע לגבי קניקובסקי ששלח כדור אדיר לחיבורים הנגדיים של שריף כיוף, 1:0 למכבי ת"א!

הירוקים עוד לא הספיקו להתנער מהשער שספגו וכבר הוציאו כדור שני מהרשת. כדור חופשי שנשרק לטובת מכבי ת"א הגיע לרחבה, שריף כיוף הדף נגיחה מסוכנת של הנרי אדו אבל אלעד מדמון נותר חופשי 2 מטר מהשער כדי לדחוק מקרוב את ה-2:0. 

הירוקים ניסו לצאת מההלם אבל המארחת פשוט הייתה ראשונה לכל כדור במחצית הזו וכמעט כבשה את השלישי כשגבי קניקובסקי התקדם עד לרחבה הירוקה ובמקום לבעוט העדיף למסור לאיסוף סיסוקו שנבלם על ידי שריף כיוף. רגע לפני הירידה להפסקה טייריס אסאנטה הספיק להיכנס לפנקסו של אוראל גרינפלד אחרי עבירה סמוך לקו החוץ, אבל האורחים לא השכילו לנצל את המצב הנייח כדי לאיים על משפתי, 2:0 למכבי ת"א במחצית הראשונה.

מחצית שניה:

עם פתיחת המחצית השניה ברק בכר הוצי אאת אלכסנדר סירוטה ואיתן אזולאי לטובת קסנדר סברינה ועילאיי פיינגולד, מהלך שגם גרם לשינוי מערך כשהפעם לפני כיוף ניצבה רביעיית הגנה, נסימבה, פדראו, סק ופיינגולד, צמד קשרי האמצע נותר ג'אבר ועלי מוחמד, דין דוד בשפיץ ומתחתיו משולש של קישור התקפי שכולל את חזיזה בשמאל, סבע באמצע וסברינה בימין. המארחת שמרה על אותם 11, יש לציין שבצדק.

חילופים לחוד, מציאות על המרגש לחוד, בדקה ה-50' מכבי ת"א כמעט ושילשה את היתרון שלה אחרי שטייריס אסאנטה נגח סנטימטרים מעל המשרוף אחרי קרן. כעבור מספר דקות גם מכבי חיפה סוף סוף איימה לשער כשדיא סבע שלח בעיטה בעל השער אחרי צירוף מסירות עם ויטל נסימבה.

בדקה ה-59' דור פרץ הוכשל ברחבה ומכבי ת"א זכתה לכדור עונשין מ-11 מטרים, אושר דוידה ניגש לבעוט אותו אבל בעט לא טוב ונעצר אצל שריף כיוף! מכבי חיפה שאבה כוחות מההצלה וכמעט כבשו שער מצמק אבל דין דוד נבלם את משפתי לקרן. ברק בכר הלך על התקפה בלבד והוציא את ויטל נסימבה יחד עם חזיזה כשבמקומם עלו ליאור רפאלוב ומתיאס נהואל והירוקים הגבירו את הקצב בניסיון להבקיע לחזור למשחק. הלחץ של האורחים נמשך ובעיטה נוספת של דין דוד שרקה ליד העמוד, מה שנתן את האות לז'רקו לאזטיץ' לרענן את השורות. יוריס ואן אוברים, עידו שחר וערן זהבי עלו במקום הנרי אדו, דור פרץ ואלעד מדמון.

במכבי חיפה ביצעו חילוף אחרון בדקה ה-76', גדי קינדה עלה במקומו של עלי מוחמד.

הירוקים המשיכו לחפש את השער ולאזטיץ' המשיך לרענן את השורות כשווסלי פטאצ'י עלה במקום אחד ממצטייני המשחק לטעמי, אושר דוידה. בדקה ה-87' מכבי ת"א הייתה קרובה לשלישי עם כדור חופשי אדיר של ערן זהבי אבל שריף כיוף סיפק עוד הצלה נהדרת כדי לנסות לשמור על קבוצתו במשחק. אמנם במחצית השניה המשחק שלה השתפר, בעיקר עם כניסתם של מתיאס נהואל וקסנדר סברינה, אבל מכבי חיפה לא השכילה לאיים יותר מדי על יריבתה, ובסופו של דבר ירדה מנוצחת, רגע לפני שתחזור לאותו האצטדיון באמצע השבוע למפגש לא פשוט מול בית"ר ירושלים.

השאר תגובה

לגיונריות: עוד ניצחון למיינץ של ויטל כץ ותמר גורן

ליגת העל: מכבי ת"א ניצחה את מכבי חיפה במשחק הראשון ביניהן בליגה

לגיונריות: ויטל כץ המשיכה בכושר ההבקעה הנפלא שלה

ליגיונריות: בכורה להילה שרון בחטאפה

פרסום ראשון: שורת מינוים חדשים בנבחרות ישראל לנשים

מאמן שלישי הולך הביתה: צביקה לוי עוזב את פ״ת

escort