רוב חובבי הספורט המוטורי מכירים את תחרויות המירוץ העולמיות, אבל התחרות היוקרתית והנחשבת ביותר היא מירוץ לה מאן. מירוץ לה מאן הוא מירוץ סיבולת למכוניות ספורט, אשר מתקיים אחת לשנה בחודש יוני ליד העיר לה מאן שבצרפת מאז שנת 1923. המירוץ נחשב למירוץ הסיבולת והיעילות, אשר הקבוצות המתחרות בו נדרשות למצוא את האיזון בין מהירות לבין אמינות ויכולת המכונית להתחרות במשך 24 שעות שלמות, ללא תקלות מכניות ולנהל בצורה היעילה ביותר את החלפת הרכיבים המתכלים ברכב, בעיקר דלק, רכיבי בלימה וצמיגים.
ביוני 1955 קרתה תאונה במהלך המירוץ, כאשר פייר לאבק שרק 3 שנים קודם לכן זכה לפרסום עקב נהיגה רצופה של 23 שעות למרות שהיה נהג אחר שיכול היה להחליף אותו, נהרג על המסלול. במהלך השעה השלישית של המירוץ, מייק הות'ורן שהיה נהג של קבוצת יגואר האט על מנת להיכנס לרכבת הטיפולים, לאנס מקלין שהיה נהגה של אסטון מרטין והיה צמוד והות'ורן פנה חדות על מנת להימנע מהתנגשות ברכב שלפניו.
כתוצאה מהסטייה פגע מקלין ברכבו של לאבק שנסע במהירות של 200 קמ"ש, כתוצאה מההתנגשות התפרקה מכוניתו של לאבק והתעופפה באוויר. לאחר שנחתה על הקרקע היא התלקחה, וחלקים שונים מהרכב ביניהם המנוע העולה באש התעופפו אל עבר הקהל. לאבק נהרג באופן מיידי לאחר הפגיעה, וכתוצאה מהפיצוץ ומהחלקים הבוערים שעפו לעבר הצופים 83 בני אדם נהרגו ועוד כ-120 נוספים נפצעו. אך כל זה לא מנע מהנהלת המירוץ להפסיק ולאחר פינוי ההרוגים והפצועים נמשך המירוץ, הות'ורן המשיך להתחרות וסיים כמנצח, וחואן מנואל פנג'יו שגם הוא היה נהג מקבוצת מרצדס כמו לאבק, והיה נוכח בסמוך לאירוע הצליח להינצל והתחמק בו זמנית משלושה מכוניות שהיו לפניו.
בעקבות התאונה הקטלנית שנחשבת עד היום כתאונה הקשה ביותר בעולם המוטורי, מרצדס סיימה את העונה המוטורית ופרשה מתחרויות ספורט והתמקדה אך ורק בייצור מכוניות ספורט, וגם נהגים כמו פנג'יו שהיה באותו אירוע נמנע מלהשתתף במירוצים במהלך הדנים שלאחר מכן. החקירה הרשמית של האירוע קבעה כי הות'ורן לא אשם באירוע וכי התאונה נגרמה כחלק מהמירוץ, האשמה הוטלה על תכנון המסלול הלקוי והעדר של תקני בטיחות, ובעקבות הדו"ח נהרסו יציעי הצופים ורחבות הטיפולים מסביב למסלול ונבנו מחדש.
עוד נקבע כי התחרויות שהיו אמורות להתרחש בספרד, צרפת, שוויץ, וגרמניה יושעו עד לקביעת תקני בטיחות. בעוד שברוב המדינות חזרו להתחרות לאחר זמן קצר מאוד, האיסור בשוויץ נותר על כנו לאורך שנים ארוכות, עד שבשנת 2015 חלה הקלה באיסור אך היא אפשרה קיום של תחרויות אך ורק במכוניות חשמליות. עד היום שיאנית הזכיות במירוץ לה מאן היא חברת פורשה כאשר זכתה בתואר 18 פעמים, כאשר היא גם האלופה הנוכחית של המירוץ. אך דווקא הנהג המעוטר ביותר בתחרות זו אינו מגיע מחברת פורשה אלא מחברת אאודי והוא טום קריסטנסן הדני, ולזכותו יש 9 זכיות במירוץ.