ברוכים הבאים למרוץ החמישי של העונה, גראנד פרי ברצלונה! המילטון, שהיה רחוק 13 נק' מפטל בטבלת הנהגים, כעת הוריד את הפער ל-6 נק' עם זכייה מרשימה במרוץ, וקבוצת מרצדס החזירה את ההובלה על פרארי עם 160 נק' לעומת 154 נק'. העונה המטורפת של הפורמולה 1 ממשיכה לספק לנו קרבות מצוינים, והנה, הנדנדה בצמרת ממשיכה לרגש.
נקודות עיקריות
עונה מתוקה כמו פטל: כשהוא מוביל בפער של 13 נק' מיריבו הבריטי, סבסטיאן פטל הגיע למרוץ החמישי של העונה, בברצלונה שבקטלוניה, על מנת להמשיך ולהגדיל את יתרונו בפסגה. הגרמני של פרארי ירצה לשכוח את מרוץ סוצ'י, שבו זכה לראשונה בקריירה הפיני של מרצדס, ולטרי בוטאס, למרות שהפער בפסגה גדל בזכות העובדה שלואיס סיים במקום הרביעי. אבל "הסטטיסטיקה" משחקת נגד שני הנהגים הטובים בפורמולה 1, כי 10 נהגים שונים זכו בגראנד-פרי קטאלוניה ב-10 השנים האחרונות. אם כך, אז הסטטיסטיקה "אמורה לעבוד טוב" לטובת ריקארדו ובוטאס. אבל לבוטאס החל לעלות עשן מהמכונית במהלך המרוץ והוא נאלץ לפרוש, וריקרדו לא היווה שום תחרות לשניים שמקדימה שהובילו את הגראנד-פרי לאורך כמעט כולו, אז חובבי הסטטיסטיקה ומחפשי הסינדרלות ככל הנראה התאכזבו מכך.
חוסר מזל וחוסר אונים: נניח שברצלונה שייכת לספרד (לפחות כי המרוץ נקרא גראנד-פרי ספרד), אז פרננדו אלונסו הוא אהוב הקהל והנהג הביתי של השבוע. האיש המתוסכל של מקלארן הצליח איכשהו, אחרי פתיחת עונה לא טובה, להביא את המכונית (הרעה) שלו למקום שביעי במוקדמות. זהו שיא עונתי לספרדי ואין רגע טוב יותר מלהשיג אותו בבית. חבל שהיתקלות עם מאסה מתחילת המרוץ הורידה אותו מספר לא קטן של מקומות למטה. כמה חוסר מזל יש לאיש הזה, פרננדו המסכן. לעומתו, קימי ראיקונן וורסטאפן סיימו את המרוץ מספר דקות לאחר שהחלו אותו, בגלל תאונה משותפת. וכמובן, איך אפשר שלא להזכיר את אי-סיום המרוץ של סטופל ואנדורן הבלגי, שבכל קריירת המרוצים שלו בפורמולה 1, בת חמשת המרוצים, סיים רק מרוץ אחד. לפחות הוא מודה ברדיו שהוא ביצע טעותת ונכנס במאסה. וסיבוב אחד לקראת סיום המרוץ, קווין מגנוסן חווה פנצ'ר באחד הצמיגים…
מרצדס נגד פרארי: כבר בסיבוב ה-15, פטל נכנס להחליף גומי אבל הסטרטגיה קצת האטה אותו כי הוא יצא מאחורי מכונית של וויליאמס. המילטון קיבל הנחיה לנצל את איבוד הזמן של יריבו והוא עשה זאת עם כך שהוא קבע את הזמן המהיר ביותר. פטל לא נרתע, ניצל את הצמיגים הטריים כדי לעשות את אותו הדבר, ובסיבוב ה-21, המילטון נכנס לפיטס. עם כניסתו של ריקארדו להחליף צמיגים, בוטאס נותר כמוביל המרוץ ופטל ממש מאחוריו. ולטרי שמר על נהג פרארי במקום השני במשך 3 סיבובים, ובגלל שגרם לפטל לאבד זמן בקרבות אלו, נתן להמילטון לעקוף אותו כדי שיוכל להדביק את הפער.
בסיבוב ה-37, גם המילטון וגם פטל נכנסו לפיטס באותו הזמן, והם יוצאים משם כאשר הם צמודים אחד לשני. למזלה של פרארי, פטל הצליח לנצח בקרב על הפניות הראשונות ובכך הוא נותר במקום הראשון. בסיבוב ה-44, המילטון הצליח סוף כל סוף לעקוף את פטל ולעלות למקום הראשון. אבל יש לזכור כי הוא על הסופטס ופטל על מדיומס. החגיגות לא נמשכו יותר מדי זמן, כי הבריטי כבר החל להתלונן על התחממות יתר. חוסר המזל של הספרדי ממשכיך, כי פתאום הוא פגש עדר מכוניות שהאט אותו והרחיק אותו עוד יותר ממספר 44. זהו ככל הנראה סוגר את הסיכויים של פטל לזכות במרוץ.
הונקברג – נהג היום?