תמונת המצב לפני המירוץ:
4 מרוצים לסיום העונה, הגיעו לארה״ב שני חברי קבוצת Mercedes, ניקו רוסברג ולואיס המילטון, במטרה אחת ברורה, לזכות במרוץ. רוסברג הגרמני הגיע עם רוח גבית עוצמתית, כאשר הוא נמצא במקום ה-1 בטבלת הנהגים, רחוק 33 נקודות מחברו לקבוצה (המילטון) הנמצא במקום ה-2, ולאחר זכייה במרוץ הקודם ביפן. לעומתו, המילטון נמצא תחת לחץ כבד, בעיקר לאחר התקלה במנוע שלו במלזיה לפני 3 שבועות, שגרמה לו לסיים את המרוץ ללא נקודות ושקירבה את ניקו עוד צעד לעבר התואר. בנוסף, דניאל ריקרדו, נהג קבוצת Red-Bull הנמצא במקום ה-3 הכללי, ינסה לשמור על מקומו וינסה להימנע מעקיפה מפני חברו לקבוצה מקס ורסטאפן ומ-2 חברי קבוצת Ferrari, קימי ראיקונן וסבסטיאן וטל המאיימים לעקוף אותו.
המוקדמות:
לואיס המילטון הצליח לזכות ב״פול פוזישן״, כאשר הוא היחיד שהצליח לרדת מ-1:35:000. ניקו רוסברג חלק איתו את השורה הראשונה, כאשר סיים כ-2 עשיריות מאחוריו. ריקרדו פתח את השורה השנייה (מקום 3) ושותפו ורסטאפן הצטרף אליו (מקום 4). שני חברי Ferrari, ראיקונן (מקום 5) ו-וטל (מקום 6) חלקו את השורה השלישית.
הולקנברג מקבוצת Force India פתח במקום ה-7, כאשר הוא הצליח לעקוף את את שני נהגי קבוצת Williams, ולטרי בוטאס (מקום 8) ופליפה מסה (מקום 9), וקרלוס סאינץ מקבוצת Toro Rosso נעל את העשירייה הראשונה. שותפו של הולקנברג, סרג׳יו פרז, הוא הנהג היחיד הנמצא בעשירייה הראשונה בדירוג הכללי, שלא הצליח לפתוח בעשירייה הראשונה במירוץ.
מהלך המירוץ:
כבר בפנייה הראשונה, איבד ניקו רוסברג את המקום השני לדניאל ריקרדו. מאז ועד הסיבוב ה-17, לא קרו יותר מדי אירועים.
בסיבוב ה-17, התחילה החגיגה: ננעלו לגוטיירס הבלמים בפנייה מספר 11, דבר שבסופו של דבר גרם לפרישתו, ובסיבוב ה-22 קיבל דניאל קויאט עונש של 10 שניות.
בסיבוב ה-27, נכנס ורסטאפן ל-"פיט סטופ", ובאופן די שערורייתי, תפס את הטכנאים של קבוצתו לא מוכנים, מה שגרם לו לאבד 7 שניות. הצרות של ורסטאפן המשיכו, כאשר מספר סיבובים לאחר מכן הוא פורש מהמרוץ עקב בעיות במנוע, דבר שגרם להפעלתה של מכונית הבטיחות הוירטואלית. בעקבות הפעלתה, הצליח ניקו רוסברג להחליף צמיגים בפעם השלישית הערב ואף לעקוף את ריקרדו לאחר מספר סיבובים, דבר שגרם לכעס רב אצל נהג קבוצת Red-Bull.
בסיבוב ה-37, סבסטיאן וטל החל לחוות בעיות בכנף האחורי, ובסיבוב ה-39, "פיט סטופ" שערורייתי נוסף, הפעם מצד Ferrari, כאשר אחד הטכנאים השאיר "Wheel Gun" (המכונה המחליפה את הגלגלים) על אחד הגלגלים, דבר שהנהג הספרדי הבחין רק כאשר יצא מה-"פיט".
בעקבות קרב על המקום החמישי, בין סאינץ, אלונסו ומאסה, אלונסו ביצע כניסה מסוכנת באחד הקרבות בינו לבין מאסה, דבר שהכריח את מאסה להיכנס ל-"פיט" שני סיבובים לסיום. למרות הכניסה המכוערת של אלונסו, הוא הצליח לעקוף גם את סאינץ, שעשה עבודה מדהימה, בדרך למקום החמישי במרוץ.
תוצאות המירוץ:
לואיס המילטון זכה במרוץ ה-50 שלו בקריירה, כאשר הוא הצליח לסגור מעט את הפער מניקו רוסברג, שהגיע במקום ה-2, ל-26 נקודות בלבד. ריקרדו נכנס אחרון לפודיום, ו-וטל סיים רביעי. סאינץ השווה את שיאו כאשר סיים שישי, ופליפה מאסה החבול סיים שביעי. פרס סיים במקום ה-8 והמכובד, ושמחה גדולה במחנות McLaren ו-Haas, שנהגיהם (ג'נסון באטן ל-McLaren ו-רומן גרוז'אן ל-Haas) סגרו את העשירייה הראשונה.
המירוץ הבא ייערך במקסיקו.